Καλώς ορίσατε !                  

Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση!

1d

Το σχολείο μας φιλοξένησε σήμερα 15/4/2024 δεκατρείς μαθητές/τριες και τους συνοδούς καθηγητές τους από 6 σχολεία της Ρουμανίας και παρακολούθησαν βιωματικό εργαστήριο με θέμα τον "Ψηφιακό Εγγραμματισμό - Digital Literacy" στο πλαίσιο την διαπίστευσης Erasmus+ που διαθέτει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας.

4d

Το εργαστήριο σκοπό είχε τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή βίντεο για ειδησιογραφικό περιεχόμενο με νέα από τα σχολεία των μαθητών.

2d

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ατομικά βίντεο τα οποία προβλήθηκαν με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου.

3d

 

Το εργαστήριο οργάνωσε ο καθηγητής πληροφορικής Ξενοφώντας Στριμπής μαζί με την βοήθεια τριών μαθητών, του Οδυσσέα, του Νίκου και του Ανδρέα, που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για να απαντούν σε ερωτήσεις και απορίες των συμμαθητών τους.

5d

 

=========================================================

 

5

Το σχολείο μας συμμετείχε, με τρεις εκπαιδευτικούς, στο επιμορφωτικό πρόγραμμα και επίσκεψη μελέτης που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας στο πλαίσιο της διαπίστευσης Erasmus+ με θέμα την «Βιωσιμότητα στην τάξη και στην καθημερινή ζωή». Το πρόγραμμα παραγματοποιήθηκε από 8-12 Απριλίου 2024.

2
Το πρόγραμμα ήταν δομημένο από μια οικο-κοινωνική οπτική γωνία, προωθώντας τη σύνδεση με το περιβάλλον σε έναν πλανήτη που μας φιλοξενεί και μας χρειάζεται για τη διατήρησή του. Η φροντίδα του περιβάλλοντος απαιτεί την πρότερη γνώση των λειτουργιών των οικοσυστημάτων αξιολογώντας τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά μέσω παρατήρησης
και πειραματισμού, και να αναζητούμε τον δεσμό με τη φύση από την τοπική μας κοινωνία μέχρι την παγκόσμια κοινότητα.

3


Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο νησί Lanzarote των Καναρίων Νήσων. Το νησί αυτό έχει ένα εύθραυστο, πολύπλοκο και ευάλωτο οικοσύστημα που υπόκεινται σε αυξανόμενη ανθρώπινη πίεση λόγω του τουρισμού και της κλιματικής αλλαγής.

4
Οι βασικές δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσκεψη σε απομακρυσμένο ορεινό σχολείο του νησιού και τρόποι με τους οποίους οι μαθητές προωθούν την βιωσιμότητα. Στο θεωρητικό μέρος του προγράμματος τονίστηκε η σημασία της επανάχρησης, της ανακύκλωσης και της μείωσης της κατανάλωσης ως μέτρο πρόληψης σε έναν κόσμο με περιορισμένους πόρους. Στα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν δράσεις σχετικές με τις προαναφερόμενες στάσεις ζωής (επανάχρηση, ανακύκλωση, μείωση) με  παραγωγή χειροποίητου χαρτιού, παρασκευή σαπουνιού από τηγανέλαια, μείωση χρήσης πλαστικού, λύσεις ανανεώσιμης ενέργειας και καθημερινά παραδείγματα βιώσιμης ανάπτυξης.

1

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και ικανοποίηση από τους εκπαιδευτικούς του σχολείο μας.

 

=========================================================

Την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν οι εκπαιδευτικές εκδρομές όλων των τάξεων του σχολείου: Για τους μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου 5ήμερη στην Κρήτη, 3ήμερη στη Μεσσηνία και 2ήμερη στην Αργολίδα ενώ για τους μαθητές της Α’ στο πάρκο Δραστηριοτήτων «The Ranch», στο Σοφικό Κορινθίας.

 

Πατήστε το σύνδεσμο να δείτε την εκδρομή στη Μεσσηνία:

Τριήμερη εκδρομή στην Μεσσηνία

 

Πενθήμερη εκδρομή στην Κρήτη

2αΤην Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, σαράντα μαθητές της Β και Γ τάξης του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από την διευθύντρια κ. Μπαλτσιώτου και τέσσερις εκπαιδευτικούς, ξεκίνησαν για  εκπαιδευτική εκδρομή στην Κρήτη , που διήρκεσε μέχρι την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού και το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου, συνοδεία ξεναγού, παρακολούθησαν μαθήματα στο Ευρωπαϊκό σχολείο και περιηγήθηκαν στα αξιοθέατα της πόλης. Με βάση το Ηράκλειο επισκέφθηκαν τις πρωτεύουσες και  όλων  των άλλων  νομών της Κρήτης:  Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο και ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατά τους. Επίσης γνώρισαν τη Μονή Αρκαδίου όπου στις 8 Νοεμβρίου 1866 έγινε το ολοκαύτωμα, που συγκίνησε τη διεθνή κοινή γνώμη.

Λίγο πριν από την επιστροφή τους, οι μαθητές θαύμασαν τον κόσμο του βυθού, στο cretaquarium, συνοδεία ξεναγού.

1

4

3α

 

 Διήμερη εκδρομή στην Αργολίδα

 IMG 20240329 091027Παλαμήδι Πύλη των Λεόντων Τάφος Αγαμέμνονα

 Στις 28 και 29 Μαρτίου 2024 το σχολείο μας πραγματοποίησε διήμερη εκδρομή στο Ναύπλιο-Δημητσάνα. Την πρώτη μέρα επισκεφτήκαμε τις Μυκήνες και το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στην παλιά πόλη του Ναυπλίου. Την δεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε το Παλαμήδι και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα. Ήταν μια εκδρομή που θα μας μείνει αξέχαστη!

IMG 20240328 133529 1a

IMG 20240329 125603

Θέατρο Επιδαύρου

 

=========================================================

 

 

καύσωνας

Στο πλαίσιο των   δράσεων  του  προγράμματος της  Αυτοαξιολόγησης  Σχολικής  Μονάδος 2023-2024,  πραγματοποιήθηκαν  οι ακόλουθες  ομαδοσυνεργατικές (ερευνητικές- συνθετικές) εργασίες των  μαθητών  της Β  τάξης  του  4ου  Γυμνασίου  Λιβαδειάς με  θέμα   :  "ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ   ΑΛΛΑΓΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ  ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ  -  ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ".

Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε τις εργασίες των μαθητών:

Β1

Αναγκαιότητα εκδήλωσης οικολογικής συνείδησης

Πρακτικές εκδήλωσης της οικολογικής συνείδησης

Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

 

Β3

Κλιματική Αλλαγή

Τι είναι η κλιματική αλλαγή

Αίτια κλιματικής αλλαγής

Κλιματική Αλλαγή : Αποτελέσματα

 

=========================================================

4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς  IMG 20240321 123920

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Τετάρτη 20/03/2024 το σχολείο μας συμμετείχε σε δράση με τίτλο: «Το πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης – 2024». Η δράση πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου. Συμμετείχαν παιδιά από τα τμήματα Β3 και Γ3 της Β΄ & Γ΄ Γυμνασίου αντίστοιχα. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 5-6 ατόμων και  η καθεμία ανέλαβε να μετρήσει με μετροταινία τη σκιά της ράβδου που της είχε δοθεί, αφού  τη στερέωσαν πρώτα κάθετα στο έδαφος. Αυτό συνέβη στις 12:36μ.μ. την ώρα που οι ακτίνες του Ήλιου ήταν κάθετες στον Ισημερινό λόγω εαρινής ισημερίας. Στη συνέχεια με τη βοήθεια «Φύλλου εργασίας» και υπολογισμών κατάφεραν να προσεγγίσουν πρώτα την περίμετρο και μετά την ακτίνα της Γης. Οι περισσότερες ομάδες πέτυχαν αποτελέσματα πολύ κοντά στην πραγματικότητα. Η ομάδα με την καλύτερη μέτρηση υπολόγισε την ακτίνα της Γης 6302,14km με πραγματική τιμή 6381km (διαφορά 1,2%). Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα και με ενθουσιασμό. Δήλωσαν ότι η δράση τους άρεσε πολύ και θα ήθελαν να την επαναλάβουν ξανά του χρόνου! Το Πείραμα του Ερατοσθένη ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία, ώστε να εμπλακούν οι μαθητές σε δραστηριότητες βιωματικής, συνεργατικής και ανακαλυπτικής μάθησης.

IMG 20240403 141938   IMG 20240403 142551     

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

=========================================================

 

IMG 7580α

Την Παρασκευή,  22 Μαρτίου 2024, στην αίθουσα εκδηλώσεων  του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε  εκδήλωση  για την επέτειο της επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821, η οποία  περιελάμβανε  χρονικό, προβολή βίντεο και διαφανειών, ποιήματα, τραγούδια από την Χορωδία του σχολείου και παραδοσιακούς χορούς από τον Όμιλο Παραδοσιακών Χορών του σχολείου.

IMG 7579α

IMG 7581α

 

=========================================================