Καλώς ορίσατε !
Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση! |
Ο Όμιλος Παραδοσιακών Χορών λειτούργησε, κατά το τρέχον σχολικό έτος, με τη συμμετοχή 10 μαθητών και μαθητριών των Α’-Β’-Γ’ τάξεων υπό την καθοδήγη-ση και επίβλεψη των κων Φαράντου Δ. και Μιχαήλ Β. Διδάχθηκαν τους χορούς: Καλαματιανός/ Κοφτός/ Χασάπικος/Τσάμικος/Ποδαράκι.
Παρουσίασαν επιδείξεις χορών σε δύο ευκαι-ρίες: κατά την σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου 2024 και κατά την υποδοχή των Ισπανών μαθητών στο πλαίσιο ανταλλαγής (13-5-24)
=========================================================
Στο πλαίσιο Group pupil’s mobility της διαπίστευσης Erasmus+ που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας σε συνεργασία με το Szkola Podstawowa nr 386 που εδρεύει στην Βαρσοβία, το σχολείο μας συμμετείχε με τρεις μαθήτριες Γ΄Γυμνασίου και μία εκπαιδευτικό στο επιμορφωτικό πρόγραμμα και επίσκεψη μελέτης με θέμα «Physical». Το πρόγραμμα παραγματοποιήθηκε από 20-24 Μαΐου 2024.
Κυριακή 19-05-2024
Ημέρα άφιξης στη Βαρσοβία.
1η μέρα: Δευτέρα 20-05-2024
Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από σχολείο της πόλης, γνώρισαν την ηγεσία του σχολείου, συναντήθηκαν με το μαθητικό Συμ-βούλιο, περιηγή-θηκαν στους χώ-ρους του σχολείου, παρακολούθησαν θεατρική παράσταση από ομάδα μικρών μαθητών και συμμετείχαν σε ice breaking δραστηριότητες! Τέλος, γευμάτισαν στο χώρο του σχολείου με τις συνοδούς τους και την Συντονίστρια του προγράμματος στη χώρα φιλοξενίας .
Κατά τη διάρκεια του απογεύματος το ελληνικό γκρουπ επισκέφτηκε την πλατεία αγοράς της Παλιάς πόλης της Βαρσοβίας, θαύμασε τα πανέμορφα κτήρια, άκουσε το «όργανο» του Καθεδρικού ναού της πόλης .
Διαβάστε τη συνέχεια: Erasmus+ : Critical Thinking - Active Citizenship
Σχέδιο Δράσης: «Οικοδομώντας τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών»
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
Ομάδα Δράσης: Ζηλιαναίου Παναγιούλα, Γκάγκαρη Μαρία, Ζανιά Ασημίνα, Ανέστης Σεραφείμ, οι μαθητές της Γ΄ τάξης.
Στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου (Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία),συνεχίζοντας τη δράση « σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών» (Άξονας 4) , οι εμψυχωτές κάθε ομάδας – τάξης, Εκπαιδευτικός και Κοινωνικός Λειτουργός, πραγματοποίησαν συναντήσεις με τους μαθητές της Γ΄ τάξης, στις οποίες τέθηκαν ερωτήσεις προς ανοιχτή συζήτηση, έχοντας προηγουμένως αντλήσει και αξιολογήσει τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων ,που είχαν δοθεί στους μαθητές σε προγενέστερο χρόνο. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στις 09/02/2024, 07/03/2024 και 26/04/2024, ενώ στις 19/04/2024 έγινε η προβολή εκπαιδευτι-κής ταινίας του 1967, «Στον κύριό μας με αγάπη». Στόχος της δράσης ήταν η καλλιέργεια του σεβασμού και της εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η βελτίωση των σχέσεών τους, η δημιουργία θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον γενικότερα και την εποικοδομητική επικοινωνία και συνεργασία τους . Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά καθ΄ όλη τη διάρκεια της δράσης και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο θέμα. Για τη συγκεκριμένη δράση συνεργάστηκαν οι συμμετέχοντες καθηγητές με επικεφαλής τη Συντονίστρια κα Ζηλιαναίου Παναγιούλα και ο Κοινωνικός Λειτουργός του σχολείου κος Ρήγας Χρήστος.
1. Σχεδιάστηκαν δυο αφίσες με την καθηγήτρια των Καλλιτεχνικών (μέλος της ομάδας).
2. Συντάχτηκε το Συμβόλαιο τάξης : «σεβασμός και αυτοσεβασμός στο σχολείο» (κανόνες συμπεριφοράς ,για να έχουμε την εικόνα που επιδιώκουμε)
3. Φωτογραφίες κατά τη διάρκεια των συζητήσεων μέσα από την τάξη.
4. Σχετικά αποφθέγματα από το διαδίκτυο.
5. Κατατέθηκαν τέσσερα ερωτηματολόγια.
=========================================================
Σχέδιο Δράσης: «Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας»
Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Ομάδα Δράσης: Βαμβίνη Ελένη, Μάρκου Αγλαϊα, Πολύζος Γιώργος, Φαράντος Δημήτρης, Νικολοπούλου Μίνα, οι μαθητές της Β1 τάξης.
Μετά τη συγκρότηση της ομάδας δράσης και την ανάληψη του δείκτη που σχετίζεται με την αξιοποίηση των σχολικών χώρων, έγινε σύσκεψη της ομάδας και αποφασίστηκε το πλαίσιο της δράσης, που είναι η διαμόρφωση και ο εξωραϊσμός του προαύλιου χώρου του σχολείου μας, με τη δημιουργία πρασίνου, που θα περιλαμβάνει φυτά, δέντρα, θάμνους , πόες και παχύφυτα, που ευδοκιμούν στη χώρα μας και ευρύτερα στις μεσογειακές περιοχές. Μέσα από ερωτηματολόγιο διερευνήθηκαν οι γνώσεις των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα καθώς και ποια φυτά θα επιθυμούσαν οι ίδιοι να δουν στο χώρο του σχολείου.
Βασικός στόχος ήταν ο καλλωπισμός του εξωτερικού χώρου του σχολείου μας, ώστε να είναι ευχάριστος σε όλες τις αισθήσεις.
Οι μαθητές που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο εγχείρημα, γνώρισαν τη διαδικασία της φύτευσης, συντήρησης και φροντίδας των φυτών, έμαθαν τα κύρια συστατικά του εδάφους και πότε αυτό είναι κατάλληλο ώστε τα φυτά να βλαστήσουν και να αναπτυχθούν σωστά, ποια είναι η κατάλληλη εποχή για φύτευση και όλες τις παραμέτρους ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιτεύχθηκαν επιμέρους στόχοι όπως:
Να διευρύνουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σχετικά με την ελληνική και γενικά τη μεσογειακή χλωρίδα.
Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του γεωπόνου και του αρ-χιτέκτονα κήπων.
Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και καλής επικοινωνίας.
Να υιοθετήσουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά.
Να αναπτύξουν τη δημιουργική τους φαντασία, ακολουθώντας στρατηγικές για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.
Να αναπτύξουν την αισθητική τους και να γνωρίσουν την αρμονία της φύσης.
Σε πρώτη φάση αποφασίστηκε η φύτευση σχοίνου και μυρτιάς.
Κατά δεύτερον φυτεύθηκαν στις γωνίες των παρτεριών παχύφυτα , που αντέχουν σε όλες τις καιρικές συνθήκες και αναπτύσσονται σχετικά γρήγορα.
Για την υλοποίηση της δράσης μας, αρχικά φροντίσαμε να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος καθαρίζοντας τους κήπους από τα αγριόχορτα και σκαλίζοντας το χώμα.
Ζητήσαμε τις συμβουλές ειδικού. Επισκέφθηκε το σχολείο μας γεωπόνος και μας ενημέρωσε για τα είδη των φυτών που θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν στο χώρο του σχολείου μας, καθώς και για τους τρόπους σποράς, φύτευσης και φροντίδας τους.
Εν συνεχεία φυτέψαμε σχίνους και μυρτιές στα παρτέρια του κήπου, στην κυρίως, αλλά και στην πίσω αυλή του σχολείου. Στα μικρά παρτέρια υπάρχουν λεβάντες, δενδρολίβανοι και γεράνια.
Σε έξι σημεία του κήπου τοποθετήθηκαν σφένδαμοι.
Δημιουργήθηκε φυτώριο, σε εσωτερικό χώρο του σχολείου. Οι μαθητές ανέλαβαν να φυτέψουν σπόρους διαφόρων καλλωπι-στικών φυτών, όπως βιολέττες, πανσέδες, μαργαρίτες κλπ, και να φροντίσουν για την ανάπτυξή τους , ποτίζοντάς τα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κάποια φυτά αναπτύχθηκαν σύντομα, ενώ άλλα καθυστέρησαν. Στην αρχή της άνοιξης μεταφυτεύτηκαν στον κήπο του σχολείου.
Οι μαθητές , με την καθοδήγηση και υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών , φρόντισαν τους κήπους σκαλίζοντας το έδαφος και ποτίζοντας τα φυτά και τα δέντρα.
=========================================================
Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματική ενότητα: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, την Τρίτη 21 Μαΐου 2024 η μαιευτήρας-γυναικολόγος Κα Βάγκου Κατερίνα έδωσε διάλεξη με θέμα: ''Σεξουαλικά Μεταδιδόμενα Νοσήματα-Τρόποι πρόληψης''.
Τη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διάλεξη παρακολούθησαν μαθητές της Β' Γυμνασίου του σχολείου μας.
=========================================================
Το σχολείο μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus+ ανταλλαγής μαθητών/τριών με θέμα την περιβαλλοντική συνείδηση και το πρόβλημα των πλαστικών, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας στο πλαίσιο της διαπίστευσης Erasmus+, την εβδομάδα 13-18 Μαΐου 2024 φιλοξένησε στη Λιβαδειά εκπαιδευτικούς και μαθητές από σχολεία της Βαρκελώνης.
Δείτε την φωτοπαρουσίαση:
=========================================================
Page 3 of 8