Καλώς ορίσατε !                  

Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση!

ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2020-21 -και με αφορμή τα 200 χρόνια από τον Αγώνα της Εθνικής Ανεξαρτησίας- το σχολείο μας, το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς έλαβε μέρος στο  διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας με θέμα «Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου».  Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με την τοπική μας ιστορία και να υποβάλλουμε ένα πρόγραμμα στο Διαγωνισμό που έχει σαν τίτλο του:  «Η επαρχία της Λιβαδειάς στην Επανάσταση»

Ανάμεσα στις ιδέες που προτάθηκαν από τους μαθητές και τους επιβλέποντες καθηγητές, προκρίθηκε η δημιουργία ενός blogspot το οποίο περιέχει ένα διαδραστικό χάρτη του νομού Βοιωτίας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περιοχή της Λιβαδειάς και περιοχών της επαρχίας Λιβαδειάς. Στο χάρτη  υπάρχουν σημεία ενδιαφέροντος (πινέζες) που περιέχουν υλικό-εργασίες των μαθητών του σχολείου μας. Το  υλικό αυτό ανήκει σε διάφορες κατηγορίες, όπως  κείμενα αναφερόμενα σε μάχες, βιογραφίες αγωνιστών, ζωγραφικά έργα μαθητών σχετικά με τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας και σχετικά τραγούδια. Με την συνεργασία μαθητών και καθηγητών  αναπτύχθηκε το υλικό,  έγινε η σχετική επιλογή  η οποία και αναρτήθηκε στο διαδραστικό χάρτη που αποτέλεσε την πρότασή του σχολείου στο Διαγωνισμό.

IMG 20211023 150053

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Η ομάδα των μαθητών που ασχολήθηκε  αποτελείτο από 25 περίπου μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου υπό την καθοδήγηση έξι (06) καθηγητών.

Αν και η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη -το σχολείο λειτούργησε για μεγάλο διάστημα  με Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία- το θέμα της δράσης  καθώς και η πρωτότυπη αποτύπωση του προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών από την αρχή,  οι οποίοι εργάσθηκαν και συνεργάσθηκαν με ζήλο.

Πηγές άντλησης  υλικού  της τοπικής ιστορίας μας υπήρξαν : Βιβλία Ιστορίας, Ιστορικές μελέτες, Βιογραφίες Αγωνιστών, έρευνα στην τοπική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν επίσης από πορτραίτα αγωνιστών της εποχής, αποτυπώσεις μαχών του Αγώνα από έργα που υπάρχουν σε Πινακοθήκες και Μουσεία, μυήθηκαν στην παραδοσιακή  Δημοτική μουσική για να επιλέξουν σχετικά τραγούδια.

DSC 6278

Από τεχνικής άποψης για την κατασκευή του διαδραστικού χάρτη χρησιμοποιήθηκε το “Wordpress” ως πλατφόρμα φιλοξενίας και τα γραφικά παρουσίασης των σημείων ενδιαφέροντος σχεδιάστηκαν από την αρχή και τοποθετήθηκαν στο εργαλείο “Thinklink” που υποστηρίζει διαδραστικούς χάρτες και ενσωματώθηκε στο Wordpress.

Όλα τα κείμενα που εμφανίζονται στο χάρτη μπορούν να αναγνωστούν και ξεχωριστά υπό μορφή άρθρου για διευκόλυνση στην ανάγνωση.

Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα υπήρξε πολύτιμη: Οι μαθητές εμπλούτισαν τις ιστορικές τους γνώσεις, είχαν την ευκαιρία να συνδεθούν με τις ιστορικές μνήμες του τόπου μας, γεγονός σημαντικό, διότι γνωρίζοντας τις θυσίες και τους κόπους που κατέβαλαν οι πρόγονοι μας μπορούμε καλύτερα να εκτιμήσουμε τόσο την συλλογική προσπάθεια του παρελθόντος όσο και τα αγαθά που απολαμβάνουμε σήμερα. Επίσης συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση για το μέλλον και την πορεία του τόπου μας. Ανέπτυξαν επίσης  δεξιότητες ζωής (όπως επικοινωνίας, υπευθυνότητας, συνεργασίας), δεξιότητες τεχνολογίας και δεξιότητες του νου (όπως δημιουργικότητα και παραγωγή σκέψη).

Ήταν μια ωραία συλλογική προσπάθεια και εμπειρία και η  επιβράβευση της από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας γεμίζει το σχολείο μας με υπερηφάνεια, χαρά και τιμή.

Επισκεφτείτε το blog του σχολείου μας ΕΔΩ:


=========================================================

 

Capture

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.

 

1. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και τα Δημοτικά σχολεία- τροφοδότες του σχολείου ανήκουν στην αστική περιοχή επίσης.

Το σχολείο λειτούργησε κατά το σχολικό έτος 2020-21 με 239 μαθητές (11 τμήματα), εκ των οποίων στην Α’ τάξη (3 τμήματα) 69 μαθητές, στην Β’ τάξη (4 τμήματα) 86 μαθητές και στην Γ’ τάξη (4 τμήματα) με 84 συνολικά μαθητές. Στο δυναμικό του σχολείου υπάρχουν δεκατέσσερις (14) αλλοδαποί μαθητές: έντεκα (11) Αλβανοί, δύο (2) Ρουμάνοι και μία (01) μαθήτρια Λιθουανικής καταγωγής, όλοι ενταγμένοι στο πρόγραμμα του σχολείου -χωρίς προβλήματα- δεδομένου ότι έχουν παρακολουθήσει Δημοτικό σχολείο πριν εγγραφούν στο Γυμνάσιο. Υπάρχουν -στις τάξεις μας- μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι παρακολουθούνται από το ΚΕΣΥ Βοιωτίας ή Δημόσια Νοσοκομεία και τυγχάνουν ανάλογης -με τις δυσκολίες τους- προσοχής και μέριμνας από τη διεύθυνση και το σύλλογο καθηγητών του σχολείου.

Το σχολείο λειτούργησε με τριαντα τρείς (33) εκπαιδευτικούς εκ των οποίων οι έξι (06) αναπληρωτές.

Στεγάζεται σε ευρύχωρο κτίριο με επαρκείς για τις ανάγκες του χώρους (15 αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Τεχνολογίας, Αίθουσες Ξένων γλωσσών, ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα Εικαστικών, εργαστήριο Φυσικών επιστημών, Αίθουσα Εκδηλώσεων, Βιβλιοθήκη) και αύλειο χώρο αλλά δεν διαθέτει κλειστό γυμναστήριο για τις ανάγκες της Φυσικής Αγωγής κατά τους  χειμερινούς μήνες.  Διαθέτει πλήρως οργανωμένο Εργαστήριο Πληροφορικής με σύγχρονους υπολογιστές καθώς και Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας στις μισές από τις 15 αίθουσες και στη Βιβλιοθήκη. Το σχολείο διαθέτει ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο γραφείο των καθηγητών προς χρήση των εκπαιδευτικών. Υπάρχει ενσύρματη σύνδεση Internet σε όλους τους χώρους του σχολείου ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου συμπληρώνεται συνεχώς από χορηγίες και δωρεές. Λειτουργεί Κυλικείο το οποίο είναι καθαρό και ευχάριστο.

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο διαθέτει ενημερωμένο ηλεκτρονικό ιστοχώρο/site όπου αναρτώνται όλες οι δραστηριότητες του σχολείου.

Το σχολείο λειτουργούσε -στην προ Covid-19 εποχή- με «αίθουσες μαθημάτων» και όχι «αίθουσες τμημάτων» γεγονός που συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα και βελτιώνει τη λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό οι μαθητές διαθέτουν προσωπικό αποθήκευσης των βιβλίων, υλικών και προσωπικών τους αντικειμένων, «ντουλαπάκια». Η χρήση αυτή καταργήθηκε το σχολικό έτος 2020-21 και για όσο χρόνο διαρκεί η πανδημία ώστε οι μαθητές να έχουν συγκεκριμένο και σταθερό χώρο εργασίας.

Λειτούργησε επίσης τάξη υποδοχής ΖΕΠ ΙΙ (17 μαθητές) κατανεμημένοι στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ως εξής: Α’ τάξη 8 μαθητές, Β’ τάξη 5 μαθητές και Γ’ τάξη 4 μαθητές, οι οποίοι εκτός από την Ελληνική Γλώσσα με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό (αναπληρώτρια) συμμετείχαν επίσης στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Πληροφορικής και Αγγλικών.

Η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται στο σχολείο σε δύο επίπεδα (Αρχαρίων- Προχωρημένων) ενώ ως δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκονται Γαλλικά και Γερμανικά.

Λόγω της πανδημίας το σχολείο λειτούργησε με Τηλεκπαίδευση για μεγάλο διάστημα (9/11 έως 29/1 από 5/3 έως 23/4) με αποτέλεσμα να ανασταλούν πολλές από τις προγραμματισμένες δράσεις του σχολείου: Ευρωπαϊκά προγράμματα, εκπαιδευτικά ταξίδια, θεατρική παράσταση. Επίσης η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας -παρά τις γενναίες και φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών του σχολείου δεν ήταν η αναμενόμενη δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, του εξοπλισμού των μαθητών καθώς και της -συχνά- μη έγκαιρης και επιτυχούς σύνδεσης των μαθητών στην πλατφόρμα.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

                         ΑΞΟΝΕΣ    ΔΕΙΚΤΕΣ
2. Σχολική διαρροή- φοίτηση         4

 

Σημεία προς βελτίωση

                         ΑΞΟΝΕΣ ΔΕΙΚΤΕΣ
1. Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση      3
3. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών      3
4. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών      3
5. Σχέσεις σχολείου οικογένειας      3

 

 

 Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

                       ΑΞΟΝΕΣ    ΔΕΙΚΤΕΣ

6. Ηγεσία-Οργάνωση και διοίκηση

της σχολικής μονάδας

        4
7. Σχολείο και κοινότητα         4

 

Σημεία προς βελτίωση

Δεν υπάρχουν σημεία προς βελτίωση

 

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

 Θετικά σημεία

                        ΑΞΟΝΕΣ   ΔΕΙΚΤΕΣ

9.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και

Ευρωπαϊκά προγράμματα

     4

 

Σημεία προς βελτίωση

                        ΑΞΟΝΕΣ   ΔΕΙΚΤΕΣ

8.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε

επιμορφωτικές δράσεις
      3

 

 

==============================================

rsz mak 1Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφορικά με την έναρξη της

νέας σχολικής χρονιάς 2021-2022 και μετά από σχετική εισήγηση της

Επιτροπής Ειδικών, ανακοινώνει:

 

Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:


- οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω)

ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού

αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την

εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση

στο σχολείο.
- οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας

νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού

εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο

φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19:

-απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον

10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και

από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
- επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών

από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη

υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των

άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η

προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:


Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
- 2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων
- εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω

θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά

τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).

 Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:
- 2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά

Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων

ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.
Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστα-

τικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει

περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες

διαχείρισης των κρουσμάτων.
Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδα-

σκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβε-

βαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του. 
Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος

διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων,

να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώ-

ριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοι-

νωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες

όπως ο ΕΟΔΥ.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευ-

τικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη

διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική

υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα:

Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και μαζικά στο εμβολιαστικό

πρόγραμμα και τους ευχαριστούμε θερμά, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με

αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία,

αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και για όλους μας.
Τους ευχαριστούμε θερμά για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά

τους στο τείχος ανοσίας.
Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολι-

αστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον

κορωνοϊό, αλλά και στους γονείς μαθητών από 12 ετών και άνω να προστα-

τεύσουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη μείωση

της διασποράς του ιού.
Εδώ μπορείτε να δείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις από την Εθνική

Επιτροπή Εμβολιασμών σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών και εφήβων:

https://www.minedu.gov.gr/news/49873-2-9-2021-emvoliasmos-enanti-tou-koronoioy-sars-cov-2-

 

Ευχόμαστε καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και πρόοδο για όλες και όλους.

 

=========================================================

 

1

2

4

6

8

 

============================================================

1. Οδηγιες μασκας ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

2. Οδηγιες μασκας ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

3. Οδηγιες μασκας ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

4. Οδηγιες μασκας ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

 

==========================================================