Συλλογικός προγραμματισμός

Eσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών-Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2021-22

«Πληροφορικός Εγγραματισμός (Word-Excel-PowerPoint)»

Παραχθέν Υλικό:

Φύλλο Εργασίας PowerPoint 1

Φύλλο Εργασίας PowerPoint 2

Φύλλο Εργασίας Excel

Φύλλο Εργασίας Word

...............................................

Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της επιμορφωτικής δράσης

 

========================================================= 

Στο πλαίσιο του «Συλλογικού Προγραμματισμού, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό του έργο»/ «Διοικητική  λειτουργία»/ και ειδικότερα του άξονα «Σχολείο και Κοινότητα» υλοποιήθηκε τη χρονιά 2021-2022 συνεκπαίδευση του 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς με το ΕΕΕΕΚ Λιβαδειάς. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν τέσσερις συναντήσεις των δύο σχολείων, δύο από εκπαιδευτικούς του ΕΕΕΕΚ Λιβαδειάς για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς και άλλες δύο με επισκέψεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών του καθενός σχολείου στους χώρους και στις εγκαταστάσεις του άλλου σχολείου.

Τελικό προϊόν, εκτός των άλλων δράσεων, ήταν μια μαθητική εφημερίδα με τίτλο «Μαθητικός Παλμός» με περιεχόμενο εργασίες μαθητών και των δύο σχολείων.


ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

                    Επίσκεψη του ΕΕΕΕΚ Λιβαδειάς στο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς

 

Δείτε τον Μαθητικό Παλμό εδώ:

 

=========================================================

Capture

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

Διαθεματική προσέγγιση του κλίματος και των

Καιρικών φαινομένων μέσα από τα γνωστικά

αντικείμενα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο,

με στόχο τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας,

την εξοικείωση των μαθητών και των εκπαιδευ-

τικών με τη διαθεματικότητα, την κατανόηση

του ρόλου του κλίματος στη ζωή και την ευαι-

σθητοποίηση των μαθητών απέναντι στο φαι-

νόμενο της κλιματικής αλλαγής.

ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ

ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
ΧΘΕΣ – ΣΗΜΕΡΑ - ΑΥΡΙΟ

 

Σχολική διαρροή - φοίτηση
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος


Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

Εστιάζεται στην A΄ Γυμνασίου.

Αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση

μαθητών σε θέματα συμπεριφοράς

προς τους συμμαθητές τους εντός

του σχολικού πλαισίου με την ανα-

γνώριση των στάσεων που δε συν-

άδουν με την ισότιμη και αξιοπρεπή

αντιμετώπιση των συνομηλίκων τους

και στην υιοθέτηση θετικής συμπε-

ριφοράς μέσα σε συμφωνημένα και

οριοθετημένα σχολικά πλαίσια.


ΣΚΟΠΟΣ:

Η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των

μαθητών.

Η αποδοχή και υιοθέτηση στάσεων και

συμπεριφορών που συμβάλλουν στην

καλλιέργεια θετικού κλίματος μέσα

στη σχολική κοινότητα.

Η  επίτευξη των μαθησιακών και διδα-

κτικών στοχων μέσα σε πλαίσιο ου-

σιαστικής επικοινωνίας και διά-

δρασης εκπαιδευτικών και μαθητών.


Ειδικότεροι στόχοι:

Ευαισθητοποίηση μαθητών σε θέματα

συμπεριφοράς.

Άσκηση στη συνειδητή έκφραση θετικών

συναισθημάτων και συμπεριφορών.

Αναγνώριση, προβολή και επιβράβευση

των θετικών χαρακτηριστικών των συμ-

μαθητών τους.

Κατανόηση του ρόλου του συμβούλιου

της τάξης,

γνώση του νομικού πλαισίου των αρμο-

διοτήτων των μελών του.

Ανάληψη παρεμβάσεων- πρωτοβουλιών

από αυτό για την εξομάλυνση των σχέ-

σεων των μαθητών του τμήματος.

«ΥΙΟΘΕΤΩ ΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
–ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ -ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟΝ
ΑΛΛΟ»

 

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος


Σχέσεις σχολείου - οικογένειας
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

 

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος


Σχολείο και κοινότητα

Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

 

Κατά τη διερεύνηση του δείκτη "εξωστρέ-

φεια-διάχυση καλών πρακτικών" επισημάν-

θηκε η αναγκαιότητα ενημέρωσης,ευαι-

σθητοποίησης και κινητοποίησης των μα-

θητών, γιατί σύμφωνα με σχετική έρευ-

να οι μαθητές φάνηκε να αγνοούν σημα-

ντικά θέματα που αφορούν στην ειδική

αγωγή αλλά και στην εκδήλωση στάσεων

συμβατών με την ισότιμη αντιμετώπιση

όλων των πολιτών.

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι:

α) η ενεργός συμμετοχή των μαθητών σε

κοινές δράσεις ώστε να γίνουν "αγωγοί"

της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με

αναπηρίες.

β)η συμμετοχή των μαθητών σε εκδη-

λώσεις κοινωνικού και πολιτιστικού

περιεχομένου

γ)η ανάπτυξη κοινής δράσης μεταξύ

των μαθητικών κοινότητων του σχολείου

με αντίστοιχες μαθητικές κοινότητες

άλλων σχολείων.

ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΜΕ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

Η διερεύνηση εντός του Συλλόγου των

εκπαιδευτικών του σχολείου ανέδειξε την

αναγκαιότητα αυτού του προγράμματος,

καθώς η πλειονότητα θεωρεί πως υπάρ-

χουν ελλείψεις στο πεδίο του πληροφο-

ρικού εγγραματισμού και έδειξε ενδια-

φέρον και προθυμία για την πραγματο-

ποίησή του.


Στόχος είναι , με την ολοκλήρωση του

προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί να είναι

σε θέση να ψηφιοποιήσουν το εκπαιδευ-

τικό υλικό τους καθώς και να χρησιμοποι-

ήσουν τα παραπάνω λογισμικά κατά την

προετοιμασία των μαθημάτων και κατά

τη διάρκεια της διδασκαλίας μέσα στην τάξη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ
(Word-Excel-PowerPoint)

 

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

 

=========================================================

 

 

Capture

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.

 

1. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και τα Δημοτικά σχολεία- τροφοδότες του σχολείου ανήκουν στην αστική περιοχή επίσης.

Το σχολείο λειτούργησε κατά το σχολικό έτος 2020-21 με 239 μαθητές (11 τμήματα), εκ των οποίων στην Α’ τάξη (3 τμήματα) 69 μαθητές, στην Β’ τάξη (4 τμήματα) 86 μαθητές και στην Γ’ τάξη (4 τμήματα) με 84 συνολικά μαθητές. Στο δυναμικό του σχολείου υπάρχουν δεκατέσσερις (14) αλλοδαποί μαθητές: έντεκα (11) Αλβανοί, δύο (2) Ρουμάνοι και μία (01) μαθήτρια Λιθουανικής καταγωγής, όλοι ενταγμένοι στο πρόγραμμα του σχολείου -χωρίς προβλήματα- δεδομένου ότι έχουν παρακολουθήσει Δημοτικό σχολείο πριν εγγραφούν στο Γυμνάσιο. Υπάρχουν -στις τάξεις μας- μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι παρακολουθούνται από το ΚΕΣΥ Βοιωτίας ή Δημόσια Νοσοκομεία και τυγχάνουν ανάλογης -με τις δυσκολίες τους- προσοχής και μέριμνας από τη διεύθυνση και το σύλλογο καθηγητών του σχολείου.

Το σχολείο λειτούργησε με τριαντα τρείς (33) εκπαιδευτικούς εκ των οποίων οι έξι (06) αναπληρωτές.

Στεγάζεται σε ευρύχωρο κτίριο με επαρκείς για τις ανάγκες του χώρους (15 αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Τεχνολογίας, Αίθουσες Ξένων γλωσσών, ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα Εικαστικών, εργαστήριο Φυσικών επιστημών, Αίθουσα Εκδηλώσεων, Βιβλιοθήκη) και αύλειο χώρο αλλά δεν διαθέτει κλειστό γυμναστήριο για τις ανάγκες της Φυσικής Αγωγής κατά τους  χειμερινούς μήνες.  Διαθέτει πλήρως οργανωμένο Εργαστήριο Πληροφορικής με σύγχρονους υπολογιστές καθώς και Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας στις μισές από τις 15 αίθουσες και στη Βιβλιοθήκη. Το σχολείο διαθέτει ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο γραφείο των καθηγητών προς χρήση των εκπαιδευτικών. Υπάρχει ενσύρματη σύνδεση Internet σε όλους τους χώρους του σχολείου ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου συμπληρώνεται συνεχώς από χορηγίες και δωρεές. Λειτουργεί Κυλικείο το οποίο είναι καθαρό και ευχάριστο.

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο διαθέτει ενημερωμένο ηλεκτρονικό ιστοχώρο/site όπου αναρτώνται όλες οι δραστηριότητες του σχολείου.

Το σχολείο λειτουργούσε -στην προ Covid-19 εποχή- με «αίθουσες μαθημάτων» και όχι «αίθουσες τμημάτων» γεγονός που συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα και βελτιώνει τη λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό οι μαθητές διαθέτουν προσωπικό αποθήκευσης των βιβλίων, υλικών και προσωπικών τους αντικειμένων, «ντουλαπάκια». Η χρήση αυτή καταργήθηκε το σχολικό έτος 2020-21 και για όσο χρόνο διαρκεί η πανδημία ώστε οι μαθητές να έχουν συγκεκριμένο και σταθερό χώρο εργασίας.

Λειτούργησε επίσης τάξη υποδοχής ΖΕΠ ΙΙ (17 μαθητές) κατανεμημένοι στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ως εξής: Α’ τάξη 8 μαθητές, Β’ τάξη 5 μαθητές και Γ’ τάξη 4 μαθητές, οι οποίοι εκτός από την Ελληνική Γλώσσα με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό (αναπληρώτρια) συμμετείχαν επίσης στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Πληροφορικής και Αγγλικών.

Η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται στο σχολείο σε δύο επίπεδα (Αρχαρίων- Προχωρημένων) ενώ ως δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκονται Γαλλικά και Γερμανικά.

Λόγω της πανδημίας το σχολείο λειτούργησε με Τηλεκπαίδευση για μεγάλο διάστημα (9/11 έως 29/1 από 5/3 έως 23/4) με αποτέλεσμα να ανασταλούν πολλές από τις προγραμματισμένες δράσεις του σχολείου: Ευρωπαϊκά προγράμματα, εκπαιδευτικά ταξίδια, θεατρική παράσταση. Επίσης η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας -παρά τις γενναίες και φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών του σχολείου δεν ήταν η αναμενόμενη δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, του εξοπλισμού των μαθητών καθώς και της -συχνά- μη έγκαιρης και επιτυχούς σύνδεσης των μαθητών στην πλατφόρμα.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

                         ΑΞΟΝΕΣ    ΔΕΙΚΤΕΣ
2. Σχολική διαρροή- φοίτηση         4

 

Σημεία προς βελτίωση

                         ΑΞΟΝΕΣ ΔΕΙΚΤΕΣ
1. Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση      3
3. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών      3
4. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών      3
5. Σχέσεις σχολείου οικογένειας      3

 

 

 Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

                       ΑΞΟΝΕΣ    ΔΕΙΚΤΕΣ

6. Ηγεσία-Οργάνωση και διοίκηση

της σχολικής μονάδας

        4
7. Σχολείο και κοινότητα         4

 

Σημεία προς βελτίωση

Δεν υπάρχουν σημεία προς βελτίωση

 

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

 Θετικά σημεία

                        ΑΞΟΝΕΣ   ΔΕΙΚΤΕΣ

9.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και

Ευρωπαϊκά προγράμματα

     4

 

Σημεία προς βελτίωση

                        ΑΞΟΝΕΣ   ΔΕΙΚΤΕΣ

8.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε

επιμορφωτικές δράσεις
      3

 

 

==============================================