Καλώς ορίσατε !                  

Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση!

ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2020-21 -και με αφορμή τα 200 χρόνια από τον Αγώνα της Εθνικής Ανεξαρτησίας- το σχολείο μας, το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς έλαβε μέρος στο  διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας με θέμα «Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου».  Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με την τοπική μας ιστορία και να υποβάλλουμε ένα πρόγραμμα στο Διαγωνισμό που έχει σαν τίτλο του:  «Η επαρχία της Λιβαδειάς στην Επανάσταση»

Ανάμεσα στις ιδέες που προτάθηκαν από τους μαθητές και τους επιβλέποντες καθηγητές, προκρίθηκε η δημιουργία ενός blogspot το οποίο περιέχει ένα διαδραστικό χάρτη του νομού Βοιωτίας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περιοχή της Λιβαδειάς και περιοχών της επαρχίας Λιβαδειάς. Στο χάρτη  υπάρχουν σημεία ενδιαφέροντος (πινέζες) που περιέχουν υλικό-εργασίες των μαθητών του σχολείου μας. Το  υλικό αυτό ανήκει σε διάφορες κατηγορίες, όπως  κείμενα αναφερόμενα σε μάχες, βιογραφίες αγωνιστών, ζωγραφικά έργα μαθητών σχετικά με τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας και σχετικά τραγούδια. Με την συνεργασία μαθητών και καθηγητών  αναπτύχθηκε το υλικό,  έγινε η σχετική επιλογή  η οποία και αναρτήθηκε στο διαδραστικό χάρτη που αποτέλεσε την πρότασή του σχολείου στο Διαγωνισμό.

IMG 20211023 150053

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Η ομάδα των μαθητών που ασχολήθηκε  αποτελείτο από 25 περίπου μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου υπό την καθοδήγηση έξι (06) καθηγητών.

Αν και η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη -το σχολείο λειτούργησε για μεγάλο διάστημα  με Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία- το θέμα της δράσης  καθώς και η πρωτότυπη αποτύπωση του προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών από την αρχή,  οι οποίοι εργάσθηκαν και συνεργάσθηκαν με ζήλο.

Πηγές άντλησης  υλικού  της τοπικής ιστορίας μας υπήρξαν : Βιβλία Ιστορίας, Ιστορικές μελέτες, Βιογραφίες Αγωνιστών, έρευνα στην τοπική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν επίσης από πορτραίτα αγωνιστών της εποχής, αποτυπώσεις μαχών του Αγώνα από έργα που υπάρχουν σε Πινακοθήκες και Μουσεία, μυήθηκαν στην παραδοσιακή  Δημοτική μουσική για να επιλέξουν σχετικά τραγούδια.

DSC 6278

Από τεχνικής άποψης για την κατασκευή του διαδραστικού χάρτη χρησιμοποιήθηκε το “Wordpress” ως πλατφόρμα φιλοξενίας και τα γραφικά παρουσίασης των σημείων ενδιαφέροντος σχεδιάστηκαν από την αρχή και τοποθετήθηκαν στο εργαλείο “Thinklink” που υποστηρίζει διαδραστικούς χάρτες και ενσωματώθηκε στο Wordpress.

Όλα τα κείμενα που εμφανίζονται στο χάρτη μπορούν να αναγνωστούν και ξεχωριστά υπό μορφή άρθρου για διευκόλυνση στην ανάγνωση.

Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα υπήρξε πολύτιμη: Οι μαθητές εμπλούτισαν τις ιστορικές τους γνώσεις, είχαν την ευκαιρία να συνδεθούν με τις ιστορικές μνήμες του τόπου μας, γεγονός σημαντικό, διότι γνωρίζοντας τις θυσίες και τους κόπους που κατέβαλαν οι πρόγονοι μας μπορούμε καλύτερα να εκτιμήσουμε τόσο την συλλογική προσπάθεια του παρελθόντος όσο και τα αγαθά που απολαμβάνουμε σήμερα. Επίσης συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση για το μέλλον και την πορεία του τόπου μας. Ανέπτυξαν επίσης  δεξιότητες ζωής (όπως επικοινωνίας, υπευθυνότητας, συνεργασίας), δεξιότητες τεχνολογίας και δεξιότητες του νου (όπως δημιουργικότητα και παραγωγή σκέψη).

Ήταν μια ωραία συλλογική προσπάθεια και εμπειρία και η  επιβράβευση της από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας γεμίζει το σχολείο μας με υπερηφάνεια, χαρά και τιμή.

Επισκεφτείτε το blog του σχολείου μας ΕΔΩ:


=========================================================